söndag, november 16, 2008

Snö

Igår kom det några cm snö så dagens sökpass gick av stapeln i vintervit terräng och ca -3 grader. Vi körde en variant där jag inte gick ut och hämtade henne hos figurant, som jag oftast gör, utan tog emot henne på stigen efter slutförd hitta-övning. Kex gick fina, raka skick, övningen flöt på smidigt och Kex tyckte det hela var toppen. Roligt att få köra på i lite tempo så att man får öva att röra sig på stigen själv också. Dessvärre blev jag lite väl ivrig av att det flöt på så fint, glömde av att räkna antalet skick och plötsligt tog Kex tvärslut. Ingen fara på taket, vi fick ett bra avslut, men väl värt att komma ihåg till kommande pass.

Trevlig kväll!

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Kul att ni är på g igen!!
Här har det snöat & regnat idag, så trist!

Maria, Dina & Kylie

10:10 em  
Anonymous Anonym said...

Låter härligt!! Här är det fruset åtminstone....
/Fia

10:24 em  
Anonymous Anonym said...

Vad flitig du varit med bloggeriet ett tag! Kul, för jag hinner ju inte heller "va med överallt", så en del träningar missas ju...
Härligt att Kex är så på g, det är verkligen superkul att se henne fara fram i skogen!
Kram,
Christel

2:57 em  
Blogger Maria, Dina och Kylie said...

Uppdatera..... please!

10:55 em  
Anonymous Mona said...

Hej Åsa!

Hittade din blogg då jag surfade runt. Hoppas allt är bra med dig. Vi har nyligen blivit med kelpievalp, så nu har vi fullt upp. :o)

Hälsningar
Mona och Lars

6:40 em  

Skicka en kommentar

<< Home