söndag, maj 04, 2008

Fortsatt sökträning

Vi fortsätter jobba vidar med söket. Kände mig väl inte sådär jättetänd inför dagens pass och kunde nog lika gärna ha pysslat vidare på gården i solen. Men när jag väl träffade de övriga så kändes de som vanligt roligt!

Målet med dagens träning:
- utökat umgänge med figurant och forsatt lekinslag

- mindre lydnadsbitar i skogen på väg mot stigen
- tomskick

För att uppnå de två första målen var planen att figuranten fick ta med sig Kex tillbaka mot stigen med lek eller godis. Ca 15-20m från stigen blev figuranten passiv och jag ropade in henne till mig. Det visade sig fungera alldeles utmärkt! Kex hade mycket trevligt med figuranterna och laddade gärnet ned till stigen för nästa skick när jag ropade på henne. Hon lekte fint med Monica även denna gång. Tomslagen gick bra dom med så jag är mycket, mycket nöjd med dagens sökpass!

De andra hundarna och förarna var också en fröjd att se idag. Monica och Fabian gjorde en fantastisk rutan och som Muta for fram kunde man inte annat än le!

Ikväll har Kex fått springträning med husse också vilket ju inte sitter fel!

Hej hopp från Stöcksjö!

2 Comments:

Blogger Jessica said...

Kul att det går framåt :) Börjar kanske snart vara dax att komma och kika på den nya uppgraderade versonen av Kexet :)

9:37 em  
Anonymous Anonym said...

Hej å hå, uppdaterat igen! Kul att det går bra :)

Fia

11:50 em  

Skicka en kommentar

<< Home